Przejdź do treści

Currenda

Deklaracja dostępności cyfrowej

 

Niniejszy dokument powstał w ramach realizacji obowiązku, o którym mowa w art. 32 ust. 2 ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze (Dz. U z 2024 r., póz. 731 z późn. zm.; dalej jako: „Ustawa„) i przedstawia informację o tym, w jaki sposób strona internetowa www.currenda.pl (dalej jako: „Strona internetowa„), w ramach której świadczona jest na rzecz konsumentów usługa handlu elektronicznego spełnia wymagania dostępności określone w przepisach.

 

I. Usługodawca usługi handlu elektronicznego realizowanego przez www.currenda.pl

Administratorem Strony internetowej i usługodawcą usługi handlu elektronicznego realizowanej za pośrednictwem Strony internetowej jest Currenda spółka z ograniczoną odpowiedzialnością̨ z siedzibą w Sopocie (81-853) przy Al. Niepodległości 703A, tel. 58 550 38 75 (dalej jako: „Currenda” albo „Administrator„).

Currenda nie wykorzystuje pomieszczeń i budynków użyteczności do świadczenia usług handlu elektronicznego na podstawie Ustawy.

 

II. Status zgodności z wymaganiami dostępności

Strona internetowa w zakresie oferującym usługę zawarcia przez konsumenta umów zakupu usług i produktów Currendy, jest częściowo zgodna z wymaganiami Ustawy zapewniona jest w następujący sposób:

  • alternatywne opisy tekstowe dla większości treści nietekstowych
  • alternatywę tekstową dla części materiałów wideo
  • opis struktury informacji na Stronie internetowej zrealizowany w większości przypadków w sposób programowo rozpoznawalny, co umożliwia dostęp do treści za pomocą technologii wspomagających
  • zapewnienie, że struktura i rozmieszczenie treści na Stronie internetowej są w większości spójne z kolejnością odczytu
  • umożliwienie korzystania ze Strony internetowej w orientacji poziomej i pionowej
  • zapewnienie w przypadku większość tekstów i elementów interfejsu wystarczającego kontrastu względem tła
  • umożliwienie Użytkownikowi łatwej zmiany rozmiaru tekstu bez utraty czytelności
  • prezentację większość tekstów w formie prawdziwego tekstu HTML, co umożliwia ich skalowanie i odczyt przez technologie asystujące
  • automatyczne dopasowywanie się układu i treści większości widoków Strony do ekranu
  • zapewnienie w części elementów nietekstowych wystarczającego kontrastu
  • zachowanie widoczności części treści spod kursora i fokusu
  • zapewnienie obsługi większości funkcji Strony internetowej za pomocą klawiatury oraz możliwości opuszczenia każdego elementu bez użycia myszy.
  • poprawną obsługę jednoznakowych skrótów klawiaturowych
  • zapewnienie Użytkownikowi wystarczającej ilości czasu do wykonania działań
  • umożliwienie zatrzymania lub ukrycia treści animowanych lub automatycznie zmieniających się
  • Trzy błyski lub efekty nieprzyjazne epileptykom nie występują
  • umożliwienie szybkiego przejścia do głównej treści, z pominięciem powtarzalnych elementów
  • zastosowanie opisowych tytułów widoków Strony internetowej, informujących o jej zawartości
  • zapewnienie logicznej kolejności nawigacji po Stronie internetowej przy użyciu klawiatury
  • jednoznaczny opis większości linków, dzięki czemu użytkownicy mogą łatwo przewidzieć ich cel.
  • umożliwienie dotarcia do treści w większości przypadków za pomocą różnych sposobów, np. menu, wyszukiwarka, okruszki
  • stosowanie nagłówków i etykiet, które w większości przypadków poprawnie opisują temat sekcji i cel elementów interfejsu.
  • wyraźne oznaczenie elementu aktualnie zaznaczonego klawiaturą
  • zapewnienie alternatywy dla gestów dotykowych dla większości elementów, którymi można sterować gestami
  • umożliwienie obsługi większości elementów bez konieczności precyzyjnego wskazywania ich kursorem
  • zapewnienie spójnej etykiety widocznej i programowej dla większości interaktywnych elementów, co zapewnia poprawne działanie z czytnikami ekranu i systemami sterowania głosem
  • zapewnienie, że zaznaczenie elementu nie powoduje nieoczekiwanej zmiany treści strony
  • zapobieganie automatycznym zmianom lub wysyłaniu formularzy bez wiedzy Użytkownika
  • spójną strukturę nawigacyjną Strony internetowej
  • zapewnienie, że Formularze na Stronie internetowej w większości przypadków wyświetlają komunikaty informujące o błędach, np. w przypadku pozostawienia wymaganych pól pustych
  • zastosowanie poprawnych etykiet, opisów i instrukcji
  • zapewnienie, że Strona internetowa w większości przypadków zapobiega błędom prawnym, finansowym i w danych – zapewnia podstawowe mechanizmy wspierające użytkownika podczas wprowadzania danych (np. etykiety pól formularzy, wskazówki kontekstowe)
  • zapewnienie, że Kod HTML Strony internetowej w znacznej części jest poprawnie skonstruowany i interpretowany przez przeglądarki oraz technologie asystujące
  • określenie funkcji dla większości elementów interaktywnych ich funkcji, aby technologie asystujące mogły je poprawnie obsłużyć
  • zapewnienie, że większości przypadków Użytkownik otrzymuje komunikaty potwierdzające wykonanie akcji (np. wysłanie formularza, zapisanie danych)

Informacje niezbędne do korzystania przez konsumentów z usługi zdalnego zawarcia umowy, w tym wymagania techniczne znajdują się w Regulaminie poszczególnych produktów i usług, które mogą zostać zakupione przez Stronę internetową.
Są one każdorazowo udostępniane w ramach formularza zamówienia, po wyborze konkretnego produktu lub usługi:  https://zamowienia.currenda.pl/#company

 

III. Niespełnione wymagania 

Spółka stara się zapewnić pełną dostępność Strony i cały czas pracuje nad usprawnieniem jej funkcjonalności. Niemniej wskazujemy, że na moment sporządzania niniejszej deklaracji możliwe jest występowanie niedogodności spowodowanych tym, że:

  • formularze na stronie nie zawierają ustawień umożliwiających przeglądarce lub technologiom wspomagającym rozpoznanie, jakiego typu dane należy wpisać (np. imię, nazwisko, e-mail),
  • W niektórych (mniejszościowych) przypadkach:
    • treści nietekstowe oraz linki nie posiadają lub posiadają nieprecyzyjne opisy alternatywne, a w wybranych miejscach struktura nagłówków może nie być w pełni zgodna z hierarchią logiczną)
    • komunikat o zmianie stanu może być nieczytelny, zbyt subtelny wizualnie lub nie pojawiać się w sposób jednoznaczny i zrozumiały dla użytkownika lub nieosiągalny dla technologii asystujących
    • kolejność sterowania za pomocą klawiatury nie odpowiada logicznemu układowi treści widocznej na ekranie;
    • kolor tekstu lub przycisków może nie zapewniać odpowiedniego kontrastu, co może utrudniać ich odczytanie osobom słabowidzącym lub z zaburzeniami widzenia barw
    • nie został zapewniony focus
    • nagłówki i etykiety mogą niepoprawnie opisywać temat sekcji i cel elementów interfejsu, a wybrane elementy interfejsu, które pełnią taką samą funkcję, nie są spójnie oznaczone lub przedstawione w różnych częściach serwisu
    • w niektórych miejscach Kodu HTML występują pojedyncze błędy techniczne, które mogą wpływać na dostępność i spójność semantyczną dokumentu.
    • komunikaty o błędach mogą być zbyt ogólne i nie zawierają jasnych, konkretnych wskazówek dotyczących poprawy wprowadzonych danych.
    •  identyfikacja błędów może być niewystarczająco czytelna wizualnie dla osób z zaburzeniami percepecji wzrokowej.
    • na Stronie internetowej mogą występować elementy, po których nie można nawigować za pomocą klawiatury
    • na widoku formularza zamówień zamowienia.currenda.pl  nie ma możliwości ominięcia powtarzalnych sekcji strony
    • w niektórych miejscach Strony internetowej zaburzona jest naturalna kolejność focusu
    • na Stronie internetowej znajdują się fragmenty tekstu w innym języku niż domyślny, które nie są w sposób odpowiedni oznaczone w kodzie

Zapewniamy, że prowadzimy bieżące prace nad udoskonaleniem funkcjonowania Strony internetowej, aby spełniała ona w sposób kompleksowy kryteria norm WCAG 2.1.

Informujemy, że w zakresie w jakim na Stronie internetowej przed dniem 28 czerwca 2025 r. opublikowane zostały media zmienne (filmy, animacje itp.) lub treści będące plikami dokumentów nie jesteśmy zobowiązani do zapewnienia ich zgodności z wymogami dostępności.

 

IV. Obsługa skarg związanych z dostępnością 

Jeżeli jesteś konsumentem masz prawo złożyć do Currendy skargę na niezapewnienie spełniania wymagań dostępności na naszej stronie internetowej. Skarga rozpatrywana będzie przez Currendę.

Elementy obowiązkowe skargi:

Zgodnie z przepisami Ustawy skarga powinna zawierać:

  • imię i nazwisko konsumenta;
  • adres do korespondencji, adres e-mail lub numer telefonu wraz ze wskazaniem preferowanego sposobu kontaktu
  • wskazanie produktu albo usługi, których dotyczy skarga
  • wskazanie wymagania dostępności, którego nie spełniają produkt albo usługa, wraz z żądaniem zapewnienia jego spełniania przez Currendę.

Jeżeli skarga nie będzie zawierała określonych powyżej informacji to na podstawie art. 36 ust. 3 Ustawy zostanie ona pozostawiona bez rozpatrzenia.

Elementy fakultatywne skargi

Skarga może zawierać wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia spełniania wymagania dostępności przez świadczoną przez nas usługę.

Sposób złożenia skargi

  • Na piśmie:
    • osobiście w siedzibie Currenda mieszczącej się przy Al. Niepodległości 703A, 81-853 Sopot (dalej jako: „Siedziba Currendy„)
    • wysłana przesyłką pocztową za pośrednictwem operatora pocztowego na adres Siedziby Currenda
    • wysłana na adres do doręczeń elektronicznych wpisany do bazy adresów elektronicznych: AE:PL-99753-55162-BERVG-20
  • Ustnie:
    • telefonicznie pod numerem: 58 550 38 75
    • osobiście do protokołu podczas wizyty w Siedzibie Currendy
  • Elektronicznie: na adres e-mail sekretariat@currenda.pl

Termin rozpoznania skargi 

Twoja skarga zostanie rozpoznana w terminie 30 dni licząc od dnia jej otrzymania przez Currendę. Odpowiedź otrzymasz kanałek komunikacji wskazanym przez Ciebie w treści skargi jako preferowany do kontaktu.

W szczególnie skomplikowanych przypadkach uniemożliwiających rozpatrzenie skargi i udzielenie odpowiedzi w terminie 30 dni poinformujemy Ciebie o tym wskazując na przyczynę zwłoki oraz wskazują nowy termin rozpatrzenia skargi i udzielenia odpowiedzi, nie dłuższy niż 60 dni od dnia otrzymania skargi.

 

V. Informacje dodatkowe i dane kontaktowe 

W celu uzyskania dodatkowych informacji o spełnianiu przez nas wymagań dostępności możesz się z nami kontaktować pisemnie na adres Siedziby Currendy lub mailowo pod adresem: sekretariat@currenda.pl

Wiadomość zatytułuj „dostępność cyfrowa”.

 

VI. Dane osobowe

Jeżeli skontaktujesz się z nami w celu złożenia skargi lub uzyskania dodatkowej informacji o spełnieniu wymagań dostępności wówczas Currenda będzie przetwarzać Twoje dane osobowe. Poniżej znajdziesz informację o zasadach oraz o przysługujących CI prawach związanych z przetwarzaniem Twoich danych osobowych.

 

  1. Administrator danych 

Currenda Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Sopocie przy Al. Niepodległości 703A, 81-853 Sopot.

Z Administratorem danych można się skontaktować pisemnie na wskazany powyżej adres pocztowy.

  1. Dane kontaktowe Inspektora ochrony danych

Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym możesz skontaktować się poprzez:

  • pocztę elektroniczną na adres e-mail: iod@currenda.pl
  • pocztę tradycyjną na adres: Currenda sp. z o.o. Al. Niepodległości 703A, 81-853 Sopot z dopiskiem „Inspektor Ochrony Danych”.
  1. Cele i Podstawa przetwarzania danych

Administrator przetwarza Twoje dane osobowe w celu:

  • wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze, w zakresie obowiązku przyjęcia i rozpatrzenia wniesionej przez Ciebie skargi/wniosku o udzielenie dodatkowej informacji, w związku z realizacją obowiązku prawnego ciążącego w tym zakresie na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE dalej jako: „RODO”)
  • dochodzenia i obrony przed ewentualnymi roszczeniami – na podstawie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
  1. Odbiorcy danych

Odbiorcami danych mogą być podmioty stale współpracujące z Administratorem w ramach jego struktury organizacyjnej oraz podmioty wspierające Spółkę w prowadzeniu jej działalności i w świadczeniu usług (dostawcy i poddostawcy) np. dostawcy usług IT oraz podmioty świadczące usługi pocztowe, banku, firmy, podmioty świadczące usługi utrzymania strony internetowej. Odbiorcami mogą być też podmioty upoważnione do tego na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa.

  1. Czy dane będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej?

Dane osobowe są przechowywane na serwerach zlokalizowanych w Europejskim Obszarze Gospodarczym i mogą być przekazane – na podstawie standardowych klauzul umownych zgodnych z wzorcami zatwierdzonymi przez Komisję Europejską – do państwa trzeciego w związku z korzystaniem przez Administratora z technologii dostarczanych przez Microsoft Ireland Operations Limited z siedzibą w Dublinie.

  1. Okres, przez który będą przetwarzane dane osobowe

Dane będą przetwarzane przez:

  • okres niezbędny do rozpatrzenie skargi/wniosku o udzielenie informacji;
  • przez okres dochodzenia i obrony przed ewentualnymi roszczeniami.
  1. Prawa osoby, której dane są przetwarzane

Osobie, której dane są przetwarzane, na zasadach ogólnych przysługuje prawo do:

  • dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo żądania ich sprostowania lub usunięcia na zasadach określonych w art. 15-17 RODO;
  • ograniczenia przetwarzania w przypadkach określonych w art. 18 RODO;
  • prawo do przenoszenia danych na zasadach określonych w art. 20 RODO;
  • sprzeciwu wobec przetwarzania danych w sytuacji określonej w art. 21 RODO;
  • cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
  • wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  1. Z czego wynika konieczność podania danych osobowych oraz czy osoba, której dane dotyczą, jest zobowiązana do ich podania

Podanie danych w przypadku złożenia skargi, w zakresie wskazanym w art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze jest obowiązkowe, a brak ich podania skutkować będzie pozostawieniem sprawy bez rozpatrzenia.

W zakresie wniosku o udzielenie dodatkowych informacji podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do rozpatrzenia wniosku, w szczególności udzielenia informacji zwrotnej.

  1. Dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  2. Dodatkowe informacje na temat przetwarzania danych znajdują się na stronie internetowej Administratora: https://www.currenda.pl/polityka-prywatnosci/

W przypadku sprzeczności, pierwszeństwo mają zapisy zawarte w niniejszej klauzuli.

 

 VII. Przygotowanie deklaracji dostępności cyfrowej

Deklarację sporządzono dnia: 7 lipca 2025 r.