Currenda
Deklaracja dostępności cyfrowej
Niniejszy dokument powstał w ramach realizacji obowiązku, o którym mowa w art. 32 ust. 2 ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze (Dz. U z 2024 r., póz. 731 z późn. zm.; dalej jako: „Ustawa„) i przedstawia informację o tym, w jaki sposób strona internetowa www.currenda.pl (dalej jako: „Strona internetowa„), w ramach której świadczona jest na rzecz konsumentów usługa handlu elektronicznego spełnia wymagania dostępności określone w przepisach.
I. Usługodawca usługi handlu elektronicznego realizowanego przez www.currenda.pl
Administratorem Strony internetowej i usługodawcą usługi handlu elektronicznego realizowanej za pośrednictwem Strony internetowej jest Currenda spółka z ograniczoną odpowiedzialnością̨ z siedzibą w Sopocie (81-853) przy Al. Niepodległości 703A, tel. 58 550 38 75 (dalej jako: „Currenda” albo „Administrator„).
Currenda nie wykorzystuje pomieszczeń i budynków użyteczności do świadczenia usług handlu elektronicznego na podstawie Ustawy.
II. Status zgodności z wymaganiami dostępności
Strona internetowa w zakresie oferującym usługę zawarcia przez konsumenta umów zakupu usług i produktów Currendy, jest częściowo zgodna z wymaganiami Ustawy zapewniona jest w następujący sposób:
- alternatywne opisy tekstowe dla większości treści nietekstowych
- alternatywę tekstową dla części materiałów wideo
- opis struktury informacji na Stronie internetowej zrealizowany w większości przypadków w sposób programowo rozpoznawalny, co umożliwia dostęp do treści za pomocą technologii wspomagających
- zapewnienie, że struktura i rozmieszczenie treści na Stronie internetowej są w większości spójne z kolejnością odczytu
- umożliwienie korzystania ze Strony internetowej w orientacji poziomej i pionowej
- zapewnienie w przypadku większość tekstów i elementów interfejsu wystarczającego kontrastu względem tła
- umożliwienie Użytkownikowi łatwej zmiany rozmiaru tekstu bez utraty czytelności
- prezentację większość tekstów w formie prawdziwego tekstu HTML, co umożliwia ich skalowanie i odczyt przez technologie asystujące
- automatyczne dopasowywanie się układu i treści większości widoków Strony do ekranu
- zapewnienie w części elementów nietekstowych wystarczającego kontrastu
- zachowanie widoczności części treści spod kursora i fokusu
- zapewnienie obsługi większości funkcji Strony internetowej za pomocą klawiatury oraz możliwości opuszczenia każdego elementu bez użycia myszy.
- poprawną obsługę jednoznakowych skrótów klawiaturowych
- zapewnienie Użytkownikowi wystarczającej ilości czasu do wykonania działań
- umożliwienie zatrzymania lub ukrycia treści animowanych lub automatycznie zmieniających się
- Trzy błyski lub efekty nieprzyjazne epileptykom nie występują
- umożliwienie szybkiego przejścia do głównej treści, z pominięciem powtarzalnych elementów
- zastosowanie opisowych tytułów widoków Strony internetowej, informujących o jej zawartości
- zapewnienie logicznej kolejności nawigacji po Stronie internetowej przy użyciu klawiatury
- jednoznaczny opis większości linków, dzięki czemu użytkownicy mogą łatwo przewidzieć ich cel.
- umożliwienie dotarcia do treści w większości przypadków za pomocą różnych sposobów, np. menu, wyszukiwarka, okruszki
- stosowanie nagłówków i etykiet, które w większości przypadków poprawnie opisują temat sekcji i cel elementów interfejsu.
- wyraźne oznaczenie elementu aktualnie zaznaczonego klawiaturą
- zapewnienie alternatywy dla gestów dotykowych dla większości elementów, którymi można sterować gestami
- umożliwienie obsługi większości elementów bez konieczności precyzyjnego wskazywania ich kursorem
- zapewnienie spójnej etykiety widocznej i programowej dla większości interaktywnych elementów, co zapewnia poprawne działanie z czytnikami ekranu i systemami sterowania głosem
- zapewnienie, że zaznaczenie elementu nie powoduje nieoczekiwanej zmiany treści strony
- zapobieganie automatycznym zmianom lub wysyłaniu formularzy bez wiedzy Użytkownika
- spójną strukturę nawigacyjną Strony internetowej
- zapewnienie, że Formularze na Stronie internetowej w większości przypadków wyświetlają komunikaty informujące o błędach, np. w przypadku pozostawienia wymaganych pól pustych
- zastosowanie poprawnych etykiet, opisów i instrukcji
- zapewnienie, że Strona internetowa w większości przypadków zapobiega błędom prawnym, finansowym i w danych – zapewnia podstawowe mechanizmy wspierające użytkownika podczas wprowadzania danych (np. etykiety pól formularzy, wskazówki kontekstowe)
- zapewnienie, że Kod HTML Strony internetowej w znacznej części jest poprawnie skonstruowany i interpretowany przez przeglądarki oraz technologie asystujące
- określenie funkcji dla większości elementów interaktywnych ich funkcji, aby technologie asystujące mogły je poprawnie obsłużyć
- zapewnienie, że większości przypadków Użytkownik otrzymuje komunikaty potwierdzające wykonanie akcji (np. wysłanie formularza, zapisanie danych)
Informacje niezbędne do korzystania przez konsumentów z usługi zdalnego zawarcia umowy, w tym wymagania techniczne znajdują się w Regulaminie poszczególnych produktów i usług, które mogą zostać zakupione przez Stronę internetową.
Są one każdorazowo udostępniane w ramach formularza zamówienia, po wyborze konkretnego produktu lub usługi: https://zamowienia.currenda.pl/#company
III. Niespełnione wymagania
Spółka stara się zapewnić pełną dostępność Strony i cały czas pracuje nad usprawnieniem jej funkcjonalności. Niemniej wskazujemy, że na moment sporządzania niniejszej deklaracji możliwe jest występowanie niedogodności spowodowanych tym, że:
- formularze na stronie nie zawierają ustawień umożliwiających przeglądarce lub technologiom wspomagającym rozpoznanie, jakiego typu dane należy wpisać (np. imię, nazwisko, e-mail),
- W niektórych (mniejszościowych) przypadkach:
- treści nietekstowe oraz linki nie posiadają lub posiadają nieprecyzyjne opisy alternatywne, a w wybranych miejscach struktura nagłówków może nie być w pełni zgodna z hierarchią logiczną)
- komunikat o zmianie stanu może być nieczytelny, zbyt subtelny wizualnie lub nie pojawiać się w sposób jednoznaczny i zrozumiały dla użytkownika lub nieosiągalny dla technologii asystujących
- kolejność sterowania za pomocą klawiatury nie odpowiada logicznemu układowi treści widocznej na ekranie;
- kolor tekstu lub przycisków może nie zapewniać odpowiedniego kontrastu, co może utrudniać ich odczytanie osobom słabowidzącym lub z zaburzeniami widzenia barw
- nie został zapewniony focus
- nagłówki i etykiety mogą niepoprawnie opisywać temat sekcji i cel elementów interfejsu, a wybrane elementy interfejsu, które pełnią taką samą funkcję, nie są spójnie oznaczone lub przedstawione w różnych częściach serwisu
- w niektórych miejscach Kodu HTML występują pojedyncze błędy techniczne, które mogą wpływać na dostępność i spójność semantyczną dokumentu.
- komunikaty o błędach mogą być zbyt ogólne i nie zawierają jasnych, konkretnych wskazówek dotyczących poprawy wprowadzonych danych.
- identyfikacja błędów może być niewystarczająco czytelna wizualnie dla osób z zaburzeniami percepecji wzrokowej.
- na Stronie internetowej mogą występować elementy, po których nie można nawigować za pomocą klawiatury
- na widoku formularza zamówień zamowienia.currenda.pl nie ma możliwości ominięcia powtarzalnych sekcji strony
- w niektórych miejscach Strony internetowej zaburzona jest naturalna kolejność focusu
- na Stronie internetowej znajdują się fragmenty tekstu w innym języku niż domyślny, które nie są w sposób odpowiedni oznaczone w kodzie
Zapewniamy, że prowadzimy bieżące prace nad udoskonaleniem funkcjonowania Strony internetowej, aby spełniała ona w sposób kompleksowy kryteria norm WCAG 2.1.
Informujemy, że w zakresie w jakim na Stronie internetowej przed dniem 28 czerwca 2025 r. opublikowane zostały media zmienne (filmy, animacje itp.) lub treści będące plikami dokumentów nie jesteśmy zobowiązani do zapewnienia ich zgodności z wymogami dostępności.
IV. Obsługa skarg związanych z dostępnością
Jeżeli jesteś konsumentem masz prawo złożyć do Currendy skargę na niezapewnienie spełniania wymagań dostępności na naszej stronie internetowej. Skarga rozpatrywana będzie przez Currendę.
Elementy obowiązkowe skargi:
Zgodnie z przepisami Ustawy skarga powinna zawierać:
- imię i nazwisko konsumenta;
- adres do korespondencji, adres e-mail lub numer telefonu wraz ze wskazaniem preferowanego sposobu kontaktu
- wskazanie produktu albo usługi, których dotyczy skarga
- wskazanie wymagania dostępności, którego nie spełniają produkt albo usługa, wraz z żądaniem zapewnienia jego spełniania przez Currendę.
Jeżeli skarga nie będzie zawierała określonych powyżej informacji to na podstawie art. 36 ust. 3 Ustawy zostanie ona pozostawiona bez rozpatrzenia.
Elementy fakultatywne skargi
Skarga może zawierać wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia spełniania wymagania dostępności przez świadczoną przez nas usługę.
Sposób złożenia skargi
- Na piśmie:
- osobiście w siedzibie Currenda mieszczącej się przy Al. Niepodległości 703A, 81-853 Sopot (dalej jako: „Siedziba Currendy„)
- wysłana przesyłką pocztową za pośrednictwem operatora pocztowego na adres Siedziby Currenda
- wysłana na adres do doręczeń elektronicznych wpisany do bazy adresów elektronicznych: AE:PL-99753-55162-BERVG-20
- Ustnie:
- telefonicznie pod numerem: 58 550 38 75
- osobiście do protokołu podczas wizyty w Siedzibie Currendy
- Elektronicznie: na adres e-mail sekretariat@currenda.pl
Termin rozpoznania skargi
Twoja skarga zostanie rozpoznana w terminie 30 dni licząc od dnia jej otrzymania przez Currendę. Odpowiedź otrzymasz kanałek komunikacji wskazanym przez Ciebie w treści skargi jako preferowany do kontaktu.
W szczególnie skomplikowanych przypadkach uniemożliwiających rozpatrzenie skargi i udzielenie odpowiedzi w terminie 30 dni poinformujemy Ciebie o tym wskazując na przyczynę zwłoki oraz wskazują nowy termin rozpatrzenia skargi i udzielenia odpowiedzi, nie dłuższy niż 60 dni od dnia otrzymania skargi.
V. Informacje dodatkowe i dane kontaktowe
W celu uzyskania dodatkowych informacji o spełnianiu przez nas wymagań dostępności możesz się z nami kontaktować pisemnie na adres Siedziby Currendy lub mailowo pod adresem: sekretariat@currenda.pl
Wiadomość zatytułuj „dostępność cyfrowa”.
VI. Dane osobowe
Jeżeli skontaktujesz się z nami w celu złożenia skargi lub uzyskania dodatkowej informacji o spełnieniu wymagań dostępności wówczas Currenda będzie przetwarzać Twoje dane osobowe. Poniżej znajdziesz informację o zasadach oraz o przysługujących CI prawach związanych z przetwarzaniem Twoich danych osobowych.
- Administrator danych
Currenda Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Sopocie przy Al. Niepodległości 703A, 81-853 Sopot.
Z Administratorem danych można się skontaktować pisemnie na wskazany powyżej adres pocztowy.
- Dane kontaktowe Inspektora ochrony danych
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym możesz skontaktować się poprzez:
- pocztę elektroniczną na adres e-mail: iod@currenda.pl
- pocztę tradycyjną na adres: Currenda sp. z o.o. Al. Niepodległości 703A, 81-853 Sopot z dopiskiem „Inspektor Ochrony Danych”.
- Cele i Podstawa przetwarzania danych
Administrator przetwarza Twoje dane osobowe w celu:
- wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze, w zakresie obowiązku przyjęcia i rozpatrzenia wniesionej przez Ciebie skargi/wniosku o udzielenie dodatkowej informacji, w związku z realizacją obowiązku prawnego ciążącego w tym zakresie na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE dalej jako: „RODO”)
- dochodzenia i obrony przed ewentualnymi roszczeniami – na podstawie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- Odbiorcy danych
Odbiorcami danych mogą być podmioty stale współpracujące z Administratorem w ramach jego struktury organizacyjnej oraz podmioty wspierające Spółkę w prowadzeniu jej działalności i w świadczeniu usług (dostawcy i poddostawcy) np. dostawcy usług IT oraz podmioty świadczące usługi pocztowe, banku, firmy, podmioty świadczące usługi utrzymania strony internetowej. Odbiorcami mogą być też podmioty upoważnione do tego na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
- Czy dane będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej?
Dane osobowe są przechowywane na serwerach zlokalizowanych w Europejskim Obszarze Gospodarczym i mogą być przekazane – na podstawie standardowych klauzul umownych zgodnych z wzorcami zatwierdzonymi przez Komisję Europejską – do państwa trzeciego w związku z korzystaniem przez Administratora z technologii dostarczanych przez Microsoft Ireland Operations Limited z siedzibą w Dublinie.
- Okres, przez który będą przetwarzane dane osobowe
Dane będą przetwarzane przez:
- okres niezbędny do rozpatrzenie skargi/wniosku o udzielenie informacji;
- przez okres dochodzenia i obrony przed ewentualnymi roszczeniami.
- Prawa osoby, której dane są przetwarzane
Osobie, której dane są przetwarzane, na zasadach ogólnych przysługuje prawo do:
- dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo żądania ich sprostowania lub usunięcia na zasadach określonych w art. 15-17 RODO;
- ograniczenia przetwarzania w przypadkach określonych w art. 18 RODO;
- prawo do przenoszenia danych na zasadach określonych w art. 20 RODO;
- sprzeciwu wobec przetwarzania danych w sytuacji określonej w art. 21 RODO;
- cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
- wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Z czego wynika konieczność podania danych osobowych oraz czy osoba, której dane dotyczą, jest zobowiązana do ich podania
Podanie danych w przypadku złożenia skargi, w zakresie wskazanym w art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze jest obowiązkowe, a brak ich podania skutkować będzie pozostawieniem sprawy bez rozpatrzenia.
W zakresie wniosku o udzielenie dodatkowych informacji podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do rozpatrzenia wniosku, w szczególności udzielenia informacji zwrotnej.
- Dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
- Dodatkowe informacje na temat przetwarzania danych znajdują się na stronie internetowej Administratora: https://www.currenda.pl/polityka-prywatnosci/
W przypadku sprzeczności, pierwszeństwo mają zapisy zawarte w niniejszej klauzuli.
VII. Przygotowanie deklaracji dostępności cyfrowej
Deklarację sporządzono dnia: 7 lipca 2025 r.